måndag 24 oktober 2011

"Bara en hund"

Ozzy
2002.04.15 - 2010.10.24
Det har varit ett år av största och djupaste saknad.

"Bara en hund",
finns det människor som säger.
Att säga "bara" om en varelse
som kommit mig så nära,
om en svans som slår i golvet
av glädje över att höra min röst,
om en nos som
förtroligt sticks i min hand,
om två ögon
som rymmer världar
av tillit och tillgivenhet.
/okänd


Älskar dig Ozzy..
Önskar så att du fått vara med
och uppleva Wilda, du hade älskat henne 
lika mycket som jag gör..






                                                                  

6 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är aldrig "bara en hund"!! :(

Living Soul sa...

Återigen säger jag...så sanna ord och ibland kan en sådan saknad vara väldigt länge.Du vet,hur jag tänker. Men man får vara tacksam över de ljusa minnen man har,själasyster.

Wilda Och Marie sa...

Ja alla ljusa minnen är ju fina att plocka fram när höstrusket är som värst <3

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Oj, välte han hela badkaret!??

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Det var ju ändå tur att ni inte skadade er!

bätthan sa...

Dom som säger så har aldrig haft / ägt hund själva. En hund är en familjemedlem och som betyder lika mycket som oss andra.
Dikten som du har här är så vacker och så sann, det är ju precis så våra fyrbenta vänner har gjort.
Förstår din saknad efter Ozzy.
Varm Kram vännen ♥ / Bätthan