söndag 7 augusti 2011

Våra hundar är ju inga robotar precis...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42377635:video-s%C3%A5-vildt-gik-det-for-sig-i-greve.html

Länken ovan, hittade jag via Fredrik Steens blogg
Min första tanke var - vad är det som händer, det här får väl bara inte hända..
Men såklart kan det väl hända ändå, även med 
ett gott ledarskap...eller..?? Och i stundens hetta osv...osv...
Våra hundar är ju inga robotar precis,
lika lite som människan är...
 
Från det ena, till det andra ;) 
 
Idag är det tänkt, att jag och Wilda ska ut på en lång härlig skogspromenad,
så jag hoppas på lite bättre väder...
Ja, annars får jag väl klä mig därefter, 
men det känns absolut bättre om man slipper bli blöt :) 
 
Mio mår riktigt bra idag och såret är nästan läkt,
men framförallt så har knutan minskat drastiskt i omfång.
Det gjorde den iof direkt efter vet-besöket 
eftersom veterinären stack in en nål för att suga ut lite av innehållet.
Efteråt så blödde det en del och därmed minskade knutan.
Tvättar varje gång som vi varit ute och han är så duktig,
fast att det är obehagligt!
De vanliga kragarna (strutarna) som man får hos vet,
klarade han inte av, fick fullständig panik.
Så vi fick en uppblåsbar liten krage istället..
Och WOW,  jag vet inte, men han skulle lätt få av sig den
men han har inte gjort ett försök ens..
Nästan som han tycker han är fin i den :))
och tror att han är ett lejon *fniss*


Nu tittar minsann solen fram,
och det är dax för mig och mitt Vildhjärta 
att få lite välbehövlig motion :) 

Carpe Diem


 

5 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Haha, så kan det gå ibland!!

Hundar kan vara riktigt envisa när dem väl bestämt sig för en sak!

Living Soul sa...

jo, som jag just sa så påminner den talande bilden av Mio ...om den där bilden av kisen framför den där spegeln,du vet.Lejonet i speglingen :) Skrämmande film. Man anar the beast i ögonvrån?,eller nått.Allt gott!!

Henrik Olsson sa...

Sv: Ja, vad skulle man göra utan köttbullar :P

Henrik Olsson sa...

Sv: Jag tycker det är skönt att hinna med och gå en rejäl runda innan jobbet - för då vet man att vovvarna har fått göra lite :)

Henrik Olsson sa...

Sv: Nä, man håller sig gärna inomhus dessa dagar!

Jag kan räkna med att bli blöt på vägen hem idag!