tisdag 9 augusti 2011

Träning i kväll :)

Ser verkligen fram emot träningen med Wilda ikväll.
Plötsligt så bara flyter det på igen :)
och Wilda är så samarbetsvillig, och hon 
älskar att vara till lags..
Det gäller verkligen att passa på nu och ta tillfällena i akt :P

Men känner att jag skulle behöva 
mycket mer träning, för en tränare...
Nu ska klubben iaf få igång en spårkurs och det känns riktigt,riktigt bra..
Men hade önskat att det kunde gå en lydnadskurs också.
Funderar på, om jag även ska börja på brukshundsklubben i höst..
Har inte jättegoda erfarenheter av dem sen tidigare, 
men något händer iaf, 
och man känner sig sporrad på ett annat vis i sin träning.
Och sen har de ju sina månadstävlingar, perfekt att träna sina nerver på :))

Ja, vi får se, ska fundera iaf.
Om någon undrar vad jag har emot brukshundklubben 
så är det något gammalt som ligger kvar, ända sen jag tränade Ozzy där.

De gillade inte schäferhundklubben..... 
Ja,de gillade nog inte schäfer över huvudtaget....Eller, så var det mig de ogillade :))
Strunt samma :))
Tex, de gånger vi skulle spåra, så var de nöjda om man tog sig från A till B, 
hur man gjorde det, spelade ingen roll :/ bara man hade en spårsele...
Och det ville ju inte jag ha :P
Dessutom så ville jag vi skulle spåra i spårkärnan...Och då var jag väl besvärlig kanske.
Är ju inga stora saker precis, men för mig lite störande :)

Ja, jag får fundera ett tag till :))
Hoppas på ett bättre väder till kvällen..
Idag har det regnat och åskat samtidigt som solen skiner.

Carpe Diem





2 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Det är skönt när träningen flyter på :)

Hoppas att det gick bra på träningen igår kväll! :)

Living Soul sa...

Ja,man får hoppas att ni är nöjda med träningen som var igår,både du och vovven. Brukshundsklubben kan du väl ge ett försök...den här gången blir det kanske hur roligt som helst.Jo, denna sommar visar verkligen väder lekarna var skåpet ska stå. Och vi får bara följa med i svängarna :)