torsdag 11 augusti 2011

Det lönar sig vara vara gnällig :)))

Skulle lägga ut en bild här i dag..Men fastnade totalt
bland alla minnen som ett foton ger, 
det var mkt känslor på en och samma gång...Tror jag satt i flera timmar och bläddrade..
När jag väl hade tittat igenom, då hade jag glömt vad jag höll på med,
att jag skulle ha en fin liten bild :) så jag stängde ner,
och började med de mindre roliga men nödvändiga hushållssysslorna :)

Och här sitter jag nu igen...utan bild ;P
Men var sak har sin tid, och jag får bli flitigare med kameran :)

I tisdags var vi och tränade och det gick lika bra som jag hade förväntat mig,
om inte bättre.. roligt när det flyter på 
och man känner att man utvecklas....framåt :)
Det jag lägger mest fokus på nu, är att Wilda ska lära sig kommandon,
sitt,ligg, stå mm, utan hjälp från min sida..alltså, jag vägleder inte med handen längre..

I början på veckan kändes det som att det här skulle ta lång tid..
Men det gick över förväntan..
För nu sitter det, och det går snabbt med :))Yes!! Härligt!!
Bara några korvpaket fattigare :)
Om 1½ vecka börjar vi på spårkurs på klubben, 
gud, vad jag ser fram emot detta, ska bli så roligt!!
Efter spårkursen blir det en spårhelg 
och strax därefter börjar en lydnadsutbildning...
Hahaha det lönar sig att vara gnällig :)))

Nu hoppas jag på, att vi kan få igång lite seriös ringträning också..
Då kommer jag att vara nöjd, ett litet tag iaf  :D

Höll ju nästan på att glömma....
Fick ju en sån fin kommentar av Matilda, inne på Wildas sida,
blev glad och jättenyfiken, och ville såklart titta in hos Wildas lilla (stora?)  halvsyster...
Men det gick inte!!! Så, Matilda och Zo - titta gärna förbi igen ;)

Carpe Diem










 



4 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Vad roligt att träningen går framåt med Wilda :)

Lycka till på spårkursen :)

Sv: Ja, jag tänkte bara det kunde vara kul och se om andra har lite tankar - jag har ju ganska många järn i elden bortsett från hundarna :)

Living Soul sa...

Jo,att ibland förlora sig lite bland gamla foto är väl lite som att "hitta sig" på ett slags vis också,tänker jag. Att du och Wilda går framåt är underbart, likaså att ni alla har varann..."lägger pannan i djupsinniga veck"...om jag hade några ;))

Matilda Edblom sa...

Du hittade ju till oss ändå :)
Kul att följa en halvsyster :)

Wilda Och Marie sa...

Matilda..
Ja, man borde ju nästa bli detektiv ju, men du var ju inte så lång borta :))
Ska verkligen bli jättekul att följa er :)Hur gammal är Zo..??

Lillith..tur du inga djupsinniga veck har, för då hade jag blivit orolig :))

Henrik..Jo jag förstod ju nästan det :)