måndag 22 augusti 2011

Oj, vad tiden går :)

Det blir långt mellan inläggen ibland :)

Tävlingen fortsätter....till 24/8
Vill du vinna ett fint egendesignat halsband
till din fyrfotade vän, från Minxdesign..??
Klicka då  HÄR och följ Kennel BlåGuls instruktioner :))
Mycket tid går nu till Wildas löp och en
frustrerande liten Mio.
Tack-och-lov, så har han ju inte de känslorna, 
på "det" viset längre,
utan nu plötsligt så handlar det mer om att skydda honom, 
för jag tror bestämt att Vildhjärtat här,
försöker våldföra sig på honom... :))) 
Med eller utan hans vilja...
Hon ger sig inte heller, fast han 
blir riktigt, RIKTIGT förbannad,

Wilda far upp i luften och POFF 
så landar hon med bägge tassarna på hans rygg...
Lille Mio - han har inte det så lätt just nu ♥

Sist jag skrev här, var det i onsdags..??
Hur som helst så har jag för mig att allt var ok i Wildas huvud :))

Men i torsdags (1 V in i löpet) så hände det något iaf,
För plötsligt så trodde mitt Vildhjärta 
att det är ok att ligga i soffan..
Att det är ok att brutalt stjäla belöningskorven från min hand..
Att det är ok att dröja kvar på inkallning mm mm...
Hon hade liksom ingen hörsel längre :))
Jag såg för min inre syn ytterligare två helvetesveckor
framför mig :)
Men mitt lilla hjärta skärpte till sig, och var nästan som vanligt gentemot mig dagen därpå..
Så lite hemmaträning har det blivit varvat med långa rundor i skogen..

Men jag tar även små korta lydnadspass i skogen..
Tycker ofta det fungerar bättre än på plan, åtminstone i inlärningsstadiet..
Antar att det beror på att det är så mycket mera lek och bus i skogen,
Har alltid gjort så med mina hästar också och det fungerade alltid bäst!

Nu undertiden som jag sitter här och skriver så 
plötsligt är Mio väldig intresserad av Wilda och 
hoppar upp på hennes ben och beter sig :((
Suckar högt- vad är nu detta..??
Mio har varit kastrerad sedan 13/7....Inte ska han väl känna något nu..??
Har man kastrerat en häst så är det ju inga problem 
efter en mån, så vad är nu detta..??
Får hoppas det går över.. 

Nu till skogs!!

Carpe Diem






4 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är märkligt hur dem ibland kan få för sig att vissa saker som alltid varit förbjudna - plötsligt blir tillåtna! :P

Living Soul sa...

Stackars lille Mio,tänker jag...mycket har förändrats för honom på så kort tid. Men han är ju en kämpe,som du säjer...så han reder sig väl. Lilla Wildhjärtat visar sin vilda sida...ler...jaaa....antar att du fullt upp med dina fyrbenta vänner.Härligt med skogspromenaderna....ville följa med en dag.Vore roligt faktiskt.

*puss på nosarna*

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Mina kör efter principen: "Det husse inte förbjuder NU är tillåtet!!" :P

Wilda Och Marie sa...

Ja Lillith..såklart måste du med på en härlig skogsrunda med mina två yrväder ♥