tisdag 23 augusti 2011

Allt om löp :)

Ingen bra bild, men kolla in Mio som så gärna vill uppvakta Wilda :))
SISTA CHANSEN
TÄVLA Om ett fint halsband från MINX
KENNEL BLÅGUL
Klicka på bilden för att komma dit :)

Det är mycket känslor på en och samma gång, Kom Mio...Kom ♥
Dagen igår avslutades med en besvärlig promenad..
Plötsligt så var Mio som förbytt och ville väldigt gärna uppvakta Wilda *puh*
räknade ut att hon var på dag 12 igår och det anses väl som höglöp så
i natt fick vi ha dem åtskilda och hela dagen idag med och de får nog allt 
vara åtskilda ytterligare ett dygn..För husfridens skull :))
Eftersom Wilda är min första tik, så har jag ju heller ingen
erfarenhet av detta med löp..men hittade en del länkar
som jag tänkte jag kunde dela med mig av...

Lite klokare blev i varjefall jag av att läsa på:)

Ikväll åker vi till klubben, bara för att ta en fika, men det blir utan Wilda.. :)
Hon behöver definitivt inga fler kavaljerer, 
även om hon skulle gilla det :P
Och imorgon börjar vi spåra på allvar med
Jörgen som tränare, Känns nice, att komma igång :))))

Ser fram emot helgens grillfest på klubben..Ska bli riktigt kul!
Fotografering skulle det visst också bli...Hmm!!

Ha en bra fortsatt dag, för det ska jag ha :))
Carpe Diem

6 kommentarer:

bätthan sa...

Men stackars Mio ;) ja det är inte lätt att va kille i ett sånt läge ;)
Kikade lite på dina tidigare bloggar och bilderna på hundarna, sååå fina är dom :)
Jag har aldrig haft nån tik och har ingen erfarenhet av löp osv. men vet precis hur en hanhund beter sig när en tik löper ;)

Ha det bäst vännen, Kram till dig och puss på nosen till vovvarna ♥

Wilda Och Marie sa...

Tack Bätthan...Vi vänjer oss så sakteliga..Och får lära mig efterhand.
Men som någon sa på klubben igår,
En hane löper alltid..Tiken bara två gånger per år :)

Living Soul sa...

ja,lite paus från de två längtande kanske kunde behövas en gång då o då.Tur det här inte ska inträffa så ofta. Såg bilden på Mio....med tungan i vinden...med de luktsensationerna är det väl klart at han blir som galen :) Wilda sänder kanske dessutom telepatiska önskningar til honom. Hoppas det snart blir lugn o ro för er alla. *kram*

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

När väl uppvaktningen börjar är det ganska ansträngande!

Du ser snart slutet på detta!

Sv: Jo, man är rätt trött vid 19.00 på kvällen :P

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Det är inte säkert att det tar bort lusten helt och hållet! Dem kan fortfarande para sig (eller försöka).

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Tack så mycket! Jag hoppas verkligen att det blir en bok av mina ansträngningar! :)