måndag 15 augusti 2011

Hur länge varar ett löp..??

Mitt lilla hjärta,har blivit stor, 8 mån idag♥

Grattis Vildhjärtat 8 mån idag♥
Ja, kära nå´n...Det här med löp är ju inte helt enkelt
har jag nu fått erfara...
Det har gått så bra tills idag eftersom det knappt har märkts av,
men idag så droppar det så fort hon rör på sig :(
Såklart har jag inget tikskydd hemma heller så
 jag fick leta fram ett par gamla trosor som jag gjort hål till svansen i, 
och sen en binda i... Snyggt! .....NOT :))
Trodde väl aldrig hon skulle acceptera detta, men jodå det går riktigt bra :)
Får duga tills ikväll, tills jag inhandlat några riktiga tikskydd...

Min första tik, så man har ju ingen erfarenhet alls av det här,
Så frågan är, hur länge ska löpet hålla i sig tro..?? Och hur ofta..??
Har ju såklart googlat på det, men det tycks var väldigt individuellt.
Tre veckor lär vara vanligt, men hur ofta har jag ej kunnat hitta...
Någon som vet..??

Ha en bra dag!
Carpe Diem







4 kommentarer:

Heidi och Aslan sa...

hej
tikars löp brukar vara i 21 dagar och var 6 månad ungefär är vanligast men finns tikar som löper var tredje månad eller 3 gånger per år finns även dem som löper 1 gång om året.
hoppas detta hjälper något och lycka till :)

kram Annie och Heidi

Wilda Och Marie sa...

Tack,för ditt svar...Då var det som jag trodde då..Men måtte det inte bli var tredje mån iaf :)

Living Soul sa...

ja,förstår att det väl är ett litet problem förståss.Hoppas med dig att detta inte ska inträffa alltför ofta. Grattis till Wilda på åttamånadersdagen *kram*

Henrik Olsson sa...

Ett löp varar alltid längre än nödvändigt! :P

Ibland tycks det aldrig ta slut för min tik!