torsdag 21 juli 2011

Oj, oj, oj!!

Oj, vad det kan vara svårt att uppdatera sig ibland...
Tiden  rinner iväg alldeles för fort och det är så mycket man vill och
bör hinna med när det är sommar. :)

Vi var och tränade i tisdags och det gick över förväntan,
eftersom vi inte varit där på två veckor...
Vi fick hoppa över i förra veckan, eftersom jag var sjuk då...
Var lite orolig över att hon inte skulle uppföra sig väl med de andra hundarna,
lite okoncentrerad till en början var hon allt, men hon var tyst...hela tiden!!! :)))
Allt eftersom så lossnade det och det gick riktigt bra.
På platsläggandet, så låg hon lugnt och stilla, dock höll
hon ett vaksamt öga på vad de andra hade för sig, men det måste väl var ok :)

Snart SSM och vi är hopplöst efter med den träningen..
Och Wildas päls är typ obefintlig...
Kanske är det så att jag har världens första kinesiska nakenschäfer :))

Hon fäller (valppäls och täckhår) i kopiösa mängder varje dag
och jag ser mer och mer hur fina röda färger hon börjar få..
Borsta...borsta...borsta :))

Detta är min första tik, så jag vet ju inte riktigt, 
men jag tror att hon är på väg in i sitt första löp..
(Mio hackar tänder när han luktar på henne iaf)
Detta med löp, påverkar också pälsen negativt, har jag fått höra :(

  Ska duscha henne ikväll och borsta som bara den, 
så kanske,kanske vi kan påskynda denna långdragna procedur.
Men hon är ju mitt älskade Vildhjärta iaf ♥ 

PS:
Mio, låter hälsa att han är sitt vanliga "jag" igen : )

Carpe Diem






2 kommentarer:

Henrik Olsson sa...

Ja, ibland går tiden alldeles för fort, och även om man gör sitt yttersta så hinner man inte alltid med allt man vill :/

Living Soul sa...

Jag tycker att ni är så duktiga och gläds med dig av de där röda fjädrarna hon börjar få i pälsen. Vackert med rött och som ett Vildhjärta bör hon också lysa. Som du. ;)